Sommerferie - 6 mdr.

25. maj 2009

Alder:
6 mdr.

Sommerferie - 6 mdr.

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål vedr. sommerferie. Vi planlægger at tage 14 dage til Thailand til august. Vores tviilinger vil på det tidspunkt være 9 mdr.
Det er den regnfulde periode og derfor noget høj luftfugtighed, vil du sige det er et problem med de små.

Ift. mad, må de jo få en del på det tidspunkt. Allerede i dag spiser de rigtig meget forskellig mad, så det ser jeg ikke som et problem. Vi skal bo på et hotel, hvor der er international mad. ...

Annonce

... Vi tager selvfølgelig NAN og evt pulvergrød med, hvis vi må indføre det.

Ved du hvordan det er ift vaccinationer. Jeg skal nok tjekke med min egen læge med normale vaccinationer til Thailand, men skal børnene have den vacc. de vil få som et årige før tid? Der er vist mæslinger derude.

Har du andre råd når vi tager dem med ud til varmen eller vil du helt fraråde Thailand i den periode med relativ små børn?

På forhånd tak for svar
Mange hilsner
Nina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor